Ghid de supraviețuire în online – 14.01

Ghid de supraviețuire în online – 14.01

Ghid de supraviețuire în online - 14.01

Secolu’ ăsta ne-a prins pregătiți, minunile tehnicii au pătruns prin toate cotloanele țării, suntem toți aproape de toți la un click distanță, ne conversăm, ne vedem, cumpărăm chestii, ne găsim mireasa, călătorim virtual, învățăm la distanță și aștept cu interes device-uri sexuale să ne și… Problema mare e că nu toți ne-am educat din punctul ăsta de vedere și sunt persoane care au unde și cu ce, da’ nu-i ajută, să-i zicem pregătirea de resort. Eu vorbesc acu’ din pură experiență trăită și îndurată pe nervii mei. Vin cu un set de reguli ajutătoare pentru client și esențiale pentru motivul pensionarii mele. Adică să nu fie pe caz de boală la căpăcică și să vină natural, cu trecerea timpului. Acu’ sper sa fie o gluma aia cu pensionarea la 70 de ani ca nu mă văz amabil și serviabil la vârsta aia. Apropo, ca o paranteză, glumiță citita pe facebook, cică unul din avantajele pensionarii la 70 de ani e că faci 69 la muncă. Așa, cum spuneam, setul de sfaturi prețioase sunt aplicabile pentru cumpărăturile online la magazine de scule și utilaje dar se pot coafa și pentru alte profile.
LEGILE LU’ CĂTULICĂ DE LA SCULĂRIE
– Orice conversație se-ncepe cu „bună ziua” și se termină cu „o zi bună”, „sănătate” etc
– Magazinul online, prin definiție, este un magazin virtual în sistem „Do it Yourself”, în traducere mioritică „tre’ să ți-o faci cu mâna ta”. În loc să consumi benzină sau bilete de autobuz pentru deplasarea spre un magazin clasic, stai frumos în fotoliu, te uiți la produse și comanzi ce vrea cucu’ tău. În același timp, pe pagina lăsată-n bară poți să ai Pornhub-u’ sau alte situri educative. Dar trebuie sa comanzi tu cu mânuța ta. Adaugi în coș, completezi toate câmpurile… TOATE CÂMPURILE, noi n-avem de unde sa știm că stai pe prima stradă de la biserică sau că ești prieten de pahar cu agentul firmei de curierat pe care-l cunoști de mic. Suntem obligați să completam documentul de transport corect și integral.
– Nu rezolvi absolut nimic dacă suni și soliciți comandă telefonică, e ilegal și GDPR-u’ ne dă șuturi dacă-i încălcăm autoritatea. Nimeni nu se riscă ca o comandă de 150 de lei să vină pachet cu un „cado” sub formă de amendă cam de… nici nu știu de câte ori mai mare, da-i mare.
– Să presupunem că la o comandă telefonică unul din cei doi angrenați în discuție, nu contează care, greșește ceva, de la adresă și până la numărul de telefon. Vă garantez că-n toate cazurile vinovat e vânzătorul care „n-a înțeles bine ce date i-am dictat, ce dacă eu am prune-n gura, sunt după trei nopți de beție sau semnalul de la telefonul meu are cocoloașe și e asigurat de un releu de peste șapte mări și șapte țări”. D-asta-i bine să fie scris.
– Nu ajută absolut deloc să suni imediat după plasarea comenzii și să-ntrebi dacă ai plasat comanda, este suficient să verifici mail-ul unde exista o confirmare în acest sens.
– Nu ajută să mă suni și să-mi zici că nu poți plasa comanda că n-ai net. Dacă m-ai sunat și ai găsit numărul de telefon, înseamnă că ai net. Nu-s chiar așa celebru să am telefonul pe toate gardurile.
– Nu trebuie sa te oripilezi la „Made in China”. De la pufuleți la telefoane inteligente, toate-s făcute total sau parțial în China. Pe vremea lu’ Ceșcaru’ căutam „chinezării” și nu făceam mutre. Asta e, suntem societate de consum și d-acolo-i mai ieftin.
– Telefonul de pe site este pentru ajutorul tău, pentru consultanța tehnică și întrebări pertinente. Dacă-ntrebi „ce culoare are produsul x?” sau dacă vrei să faci o anumită operațiune, ești chitit pe o scula anume și eu iți zic că nu-i bună, crede-mă pe cuvânt, nu mă pune să mă jur pe roșu sau pe mama.
– Degeaba suni la un magazin on-line și-ntrebi dacă produsul este original sau contrafăcut, nu cred să dai peste cel mai corect șarlatan care să-ți recunoască-n telefon și cu lacrimi în ochi că a vrut să te păcălească. Caută un telefon al producătorului și vezi ce zice vis-a-vis de firma de la care vrei să faci achiziția, „că cam așa” nu-ți iei țeapă.
– Dacă vrei să-ți comanzi un rahat cu moț trebuie să conștientizezi faptul că sunt produse care vin demontate pentru expediție și o depozitare mai simplă. Adică moțu’ nu e atașat la rahat și trebuie montat. Noi știm că românu’ e as la fotbal și politică și-n general e născut poet, da’ nu strică să răsfoiești cartea tehnică și instrucțiunile de montaj.
– Dacă stai la 80 de km. de orice așezare umană cu sediu de curier rapid, n-ai cum să primești coletul în 10 minute, livrările se fac rutier, nu prin teleportare.
– Când suni la un magazin on-line, gândește-te că ești unul din cele 2453 de apeluri din ziua respectivă. E nevoie de calm și înțelegere pentru interlocutor.
– Dacă vrei părți componente de MIG-21 Lancer sau fudulii de panda, există posibilitatea să nu fie pe stoc și să dureze aprovizionarea acestora.
– Firma de curierat nu e frate cu tata, face și ea ce poate.
– Culorile produselor de pe site pot varia cu realitatea și în funcție de modelul, luminozitatea și contrastul monitorului tău (nu râde, i-am reglat telefonic unui client luminozitatea la monitor să corespundă cu scula primită).
– În general NU SUNA, urmărește mail-ul unde găsești statusul comenzii în timp real și dacă sunt probleme, sunăm noi, jur.

Hai să trăim și… o mușcătură din diazepam.
Vă pregătesc o colecție de perle culese-n câmpu’ muncii și o să vedeți de ce sunt așa „sănătos” la scufiță.

huge 22 110185.

Ghid de supraviețuire în online – 14.01

4 thoughts on “Ghid de supraviețuire în online – 14.01”

  1. Pingback: Ghid Turistic: Limbi Străine Cu Cârcei La Mâini - 27.04 - Piuituri

  2. Pingback: Iubire, Bibelou Cu Puf De Pinguin - 16.01 - Piuituri

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: