Cronică de concert – Emeric Imre Live la Rock Cafe Ploiești

Imre1

Toată ziua de ieri mi-am petrecut-o cu mânuțele pe tastatură, un ochi pe ceas și unul pe geam să verific vremea d-afară. Cum s-a făcut de rupt ușa la birou, în marș forțat și cântec înainte, am plecat spre vastele apartamente ca să mă pregătesc de bere și concert. Toată ziua a fost frumoasă și desprinsă din manualul de vacanță. Spre seara exact când să plec d-acasă, a început o ploicică de m-a luat căpuțu instant. Sperietura a fost mare, ne-a picărit cam juma’ de ceas cât să pună pe jar gașca organizatoare de la Rock Cafe și să reconfigureze amplasamentul meselor ținând cont și de distanțarea socială și de ploaie. Le-a ieșit în timp record, în afară de două sau trei mese, restu’ erau cu vedere directă la scenă.

DSC08214

Aseară am avut ocazia să-l ascult live pe maestrul Emeric Imre. Nu-s mare fan folk că-s mai agitat de felu’ meu dar recunosc cu mâna pe inimă că a fost exact ce-mi trebuia. Pentru cine nu cunoaște, Emeric Imre vine din Cluj, cantautor și muzician din garda veche a Cenaclului Flacăra, d-aci vedem și melodiile pe versurile lui Adrian Păunescu. Aseară a început ușor, cu inspirație maximă, ca un salut pentru noi ploieștenii, pentru a ales în deschidere versurile lui Nichita Stănescu. Maestre mă înclin, în afară de voce și chitară, ai punctat și la capitolul diplomație.

DSC08242

Nici noi publicul nu ne-am lăsat mai prejos. Lume bună, aleasă și din toate categoriile de vârstă, fapt remarcat și lăudat de artist. Limita de sus cred că s-a situat pe la un 60 de ani plus și la cea de jos am punctat pe la un trei anișori pentru că am avut-o pe Eva, o codană frumoasă și plină de energie.

În afara melodiilor de dragoste consacrate în marca Emeric Imre, artistul a și destins atmosfera pe alocuri cu melodii gen „Balada lui Ilie de la sculărie”. Finalul a fost cu „focuri de artificii” și cântat de public pe super piesa „Nebun de alb”.

Maestre, dacă citești aceste rânduri, am o-ntrebare. Am observat la mai mulți muzicieni că ajung la un moment dat să-și urască propria creație, acea operă care are un mega succes și tinde să umbrească restul muncii. Așa este? Îmi pare rău că n-am întrebat în timpul cât ne-am conversat. Ca să vedeți cât sunt de retard, am ocazia să stau de vorbă cu Emeric Imre, live și ochi în ochi, normal, cu distanțare socială, și eu discut de scârba de covid. Ce pot să zic … atâta s-a putut.

Mulțumesc maestre pentru vizită și acu’ dau din casa Rock Cafe. Sunt șanse foarte mari să-l mai vedem pe Emeric Imre pe final de vară.

Gașca Rock Cafe a fost de 10 cu felicitări … sau FB că nu mai știu cum sunt notele-n ziua de azi. Ne vedem diseară la o bericioaică să facem procesu’ etapei.

DSC08261

Mama Rock Sanda, Văru’, Ramona, doamna Văru’, Coco, tanti blondă pe care nu știu cum o cheamă și să-mi fie rușine pentru asta, au avut în ajutor și doi detașați sezonieri.

DSC08268

Butonatorul cu ureche muzicală, membrul trupei DOAR ATâT, eminența cenușie de la Live Alive Crew, Valentiiiiiin Stefaaaaan, Fane pentru prieteni, și la suport foto pe mega artistul fotograf, blogger de talie națională, Cătăliiiiiin Vlaaaad … adică eu. :)))) glumesc … fac și eu ce pot, nu dați cu pietre.