Curier = Poșta Română de fiță – 12.08
Curier vine de la cuvântul „cur” și sufixul „ier”, care vine din franțuzescul en marche arriere , adică dat cu spatele sau în traducere liberă, treabă făcută cu curu’.
Pentru că simt cum vă-ndreptați către un bolovan, nu toți, cei care citiți p-aciulea și lucrați la poștă sau firme de curierat, vin prima dată cu laudele.
Am un tip la mine-n zonă care lucrează la Fan Curier și-mi aduce colete. Ceas elvețian frate! Nu știu cum îl cheamă, da’ e pe Ploiești, zona de nord. Cel mai tare curier ever!!! Vine la timp, coletul arată normal, nu-i călcat de tren. Bine, ăsta-i și meritul altor colegi. Totul super ok și atenție, are și rest la ramburs.
Mai am un prieten care-ntre timp s-a lăsat de curierat. Era așa de prompt și de simpatic, încât mai făcea un salariu numa’ din tipsu’ de la clienți. Adică se poate și e clar că omu’ sfințește locu’.
Asta așa, să vedeți că n-am ceva-n mod special cu breasla, doar cu partea aia tembelă care freacă pisoiu’ la muncă. În afară de client al magazinelor on-line unde interacționez cu curieri, scuze cucufonia, e acceptată și nu-i cacofonie, mai și lucrez la un magazin on-line unde-s obligat să lucrez… iar cucufonie.
De aici am dezvoltat niște legi nescrise, ca o cartă de căpătâi al curierului frecător de cotoi.
Legenda spune că dacă un colet nu ajunge-n trei, patru, maxim cinci zile, nu o să mai ajungă niciodată sau dacă ajunge, sigur e refuzat de client pe motiv că-i bătut cu ranga și arată exact ca după debarcarea din Normandia, pe Omaha beach.
La curier timpu’ e relativ. Când primești mesaj că o să vie coletul, ai un interval orar de-ți lăcrimează inteligența, „Coletul dvs se va livra azi în intervalul orar 09-17”. De cele mai multe ori stai ca prostu-n pridvor, cu ochii-n zare, și curieru’ nu vine. Ce-i drept scrie doar „azi”, nu-i specificată clar ziua… sau anu’.
O altă legendă spune că atunci când pui pe colet semnul de fragil, are șanse foarte mari să ajungă praf la client. Personal am făcut probă cu două colete identice-n conținut, unul cu fragil pe el, celălalt fără. Ăla fără a ajuns bine, cel cu fragil, Dumnezeu să-l ierte.
Dacă primești mesaj de „nu ați fost găsit la adresă, reprogramăm livrarea”, asta nu-nseamnă neapărat că tu nu ești la adresă și te-ai dus cu neuronu’. Înseamnă că curierul, în sfârșit o cacofonie corespunzătoare, n-a terminat de frecat cotoiu’ și n-are timp de tine.
Telefoanele firmelor de curierat sunt un mit. Un fel de fata morgană. Le vezi pe paginile de net da’ de fapt ele nu există. Suni de bou undeva în eter fără să te auză cineva. Andreea de la Vodafone e parfum.
Poștașul sună întotdeauna de două ori e gogoriță de adormit marmotele care-nveleau ciocolata-n staniol. Dacă te sună măcar o dată, merită șpagă, invitat la masă și la o țuică.
Door to door înseamnă de la ușa expeditorului la ușa destinatarului. Pentru curier, door to door înseamnă de la ușa expeditorului la ușa blocului tău, e un fel de door to doors, se consideră destinatar toată asociația de locatari.
„Acum ajung” al curierului este egal în timp și spațiu cu „acum vin” al bărbatului ieșit la bere și cu „sunt gata imediat” al femeii care se aranjează pentru o ieșeală.
Mai am o legendă care spune că firmele de curierat sunt nepoții Poștei Române și-ncep să semene foarte tare cu mă-sa mare.
Și mai am… de nu le pot scrie. În încheiere am o povestioară. Lucrez cu un magazin mare. Ăștia îmi dictează tot, inclusiv firma de curierat prin care tre’ să trimit chestii prin țară. Adică e firma lor. Când am de făcut un retur și curierului îi lăcrimează cotu’ de mine, eu tre’ să mă ocup, chiar dacă-i curierul magazinului.
În cazul în care nu se rezolvă, magazinu-mi freacă mie ridichea. Și se pricepe că-i expert în frecat cotoiu’ de mai sus. Adică în loc să-l întrebe pe colegu’ de la transport, probabil trei birouri spre nord, preferă să mă tâmpească pe mine și eu să-l tâmpesc p-ăla.
Io-s frecat la cap pe două axe. Axa magazin – neuronu’ meu și axa client – neuronu’ meu, alt neuron că am doi funcționali. După două reclamații la curier pentru o livrare simplă, primesc următorul mail. Tre’ să-l arăt ca să ne râdem toți.
Citez:
Buna,
In situatia de fata scuzele sincere nu cred ca te vor ajuta in vreun fel, insa te rog sa imi permiti sa imi exprim ingrijorarea fata de situatia neplacuta prin care treci.
Sesizarea a fost escalata in atentia Managementului X, astept feedback-ul lor si o solutionare rapida a acestui incident.
Revin cu vesti.
Toate cele bune!
Am încheiat citatu’.
Are dreptate fata, că e o ea. Pe scuzele sincere fac pipi cu boltă, nu mă ajută la nimic și nici nu se șterge pogonu’ de-njurături primit în locație de gestiune de la client. Da’ faptu’ că-i îngrijorată de sănătatea mea mintală, asta da. Mai ales că-mi cere voie să-și exprime îngrijorarea, adică nu-și exprimă îngrijorarea de capu’ ei, are nevoie de acordu’ meu în conformitate cu GDPR-u’.
M-am simțit flatat și ud la mezanin. Dacă n-aș cunoaște situația și stilu’, mai că aș zice că mă vrea acasă. Asta chiar mă crede botanist. Oricum, rezolvare nexam da’ revine cu vești, sper că până ies la pensie. Atenție, mai am doar două zeci de ani, timpu’ ne presează.