Bolt, la volan – 09.09
Bolt presupune o mașină, un client și logic, un șofer. În urma articolului orgasmic de pe vremea când am descoperit firma Bolt, AICI, și-n urma articolului de ieri în care mi-a murit orgasmu’ și a fost fără finalizare, AICI, am primit lămuriri suplimentare vis-a-vis de ce-nseamnă să te faci Bolt-ist.
Menționez că am avut două surse, pe prima o cunosc bine și știu că nu se bagă în ceva dacă nu merită, și cu a doua sursă n-am flambat shoturi împreună, da’ ne-am văzut pe la bere și-l știu de om serios.
Buuuuun, hai să vă arăt cum arată lumea Bolt de la volan. Încep să-mi devină piuiturile interactive și asta-i de bine. Mulțumesc surselor pentru mini interviurile acordate, pentru explicații și lămuriri.
Notele primite de clienți.
Vă ziceam că am nota de 4,80, apropo e din 5 maxim, adică prea rău nu e, da’ nici prea bine. Am depistat că mi-a stricat media niște taximetriști clasici, acum boltiști sub acoperire, supărați că i-am pus să stea cu mască pe timpul cursei.
Alte motive n-au avut, pentru că am stat pe bancheta mea, butonam la telefon, n-am făcut scandal, am lăsat mai mulți bani, n-am stat ca un labrador cu limba scoasă pe geam, n-am mâncat semințe și nici nu mă certam cu cineva la telefon să-i poluez fonic. E clar că niște frustrați, au mers pe varianta cu scăzutu’ notei la purtare pentru că le-am atras atenția la mască.
Nici o problemă, o să-mi refac media da’ vă transmit, no more mr. nice guy, o să-mi fac tabel ca la școala de șoferi și o să punctez absolut tot… muahahahaha!!! În funcția de nota pe care o ai, șoferul Bolt, confirmă sau nu confirmă o comandă. Personal n-am făcut figuri dacă a venit un șofer cu nota mai mică de 5, se pare că ei mai fac.
Nota primită de șofer.
Dacă tu ai variantele de apelare a oricărei firme de taxi, sau să mergi pe jos că face picioru’ frumos, la Bolt e mai complicat. Dacă un șofer scade sub 4,60, 4,50 în cazul sursei mele, Bolt îi suspendă contul 24 de ore. Freci cotoiu’ o zi pentru că în ultimile 40 de comenzi, se face o medie și n-ai steluțe strălucitoare. Aici io-s puțin circumspect.
Adică ai 35 de 5 steluțe și 5 de o steluță, date de cine știe ce clienți ciudați care se așteptau să-i preia un elicopter cu valet la scară și streepăriță la interior. Se face media și ieși prost, zbang suspendarea. Dacă ai două sau trei cartonașe roșii, îți iei suspendare o săptămână.
Cum te faci șofer Bolt.
Păi în primul rând ai nevoie de carnet de șofer. Apoi de o mașină, logic, și PFA cu atestat ARR. Majuscule multe, habar n-am ce-nseamnă, probabil licență de transport și alte bla blauri. Dacă n-ai licență, musai să te bagi la o firmă care are. Normal, nu-i moca. Te costă cartea de muncă, cam 65 de lei, și comision la cursă care poate varia între 5% și 15%, în funcție de cine te ia sub aripa ocrotitoare.
Bun, da’ merită efortu’?
Se pare că da. Io-te exemplu’ mai jos.
Deci după ce-ți ia Bolt tribut, rămâi cu aproximativ 337 de euro pe săptămână. Habar n-am cum se impozitează, da’ ceva-mi spune că mai dai din ei, și să-ncepem cu calculelele.
Din ăștia bagi zeamă-n rezervor, că n-ai mașina pe hamsteri alergăreți, tre’ să mergi la cel mult două zile la spălătorie, pentru că o mașină murdară te afectează pe bolta stelară și-ți iei suspendare o etapă, iar dacă ai nenorocu’ să te lase chestii pe sub capotă, ai rupt-o-n fericire. Plus timpul tău la ore ciudate, că așa se explică creșterea scorului cursei pe care l-am pățit în articolul de ieri.
Vă ziceam că am făcut comandă la 12-13 lei și după șapte minute s-a anulat, cu propunerea că mă ia cineva totuși, la 19 lei. Când ești în zonă roșie, adică fără mașini în zonă, te preia cineva de la mama dracu’ cu crăci, intervine nu știu ce algoritm, un fel de licitație cu strigare, și răspunde un șofer care-ți calculează și tarif de preluare. Cică-i zice tarif dinamic.
Buuuun… Boltu’ are și bonusări. Îți mai dă, îți mai ia, una peste alta îți ia, aproximativ 16%-17% din cursă. Dacă te stickărești pe mașină, mai primești niște bani. Când sunt curse moca sau promoții, șoferu-și ia banii de la Bolt.
Dacă tragem linie, ești muncitor și cu mașina țiplă, e clar că se poate ajunge la un salariu de 1200, poate chiar 1400 de euro pe lună. Serviciu nu-i cu fizică cuantică, e flexibil și-ți poți selecta clientela, io zic că merită să pui și o pungă cu caramele și gume Turbo pentru clienți, fără să le iei surprizele.
Contează mult raportul cerere-ofertă, mai bine spus destabilizarea în draci al raportului cerere-ofertă, în favoarea cererii. Dacă ești în trafic tu și două catralioane de boltiști, la oră normală-n zi normală, să zicem miercuri la 14.00, e bătaia mare și câștig aurolac. Dacă ești pe 1 ianuarie la cântatu’ cocoșului, când dai acatiste și nu găsești mașină să te ducă de la cârciumă spre casă, câștigu’ e dodoloț.
În încheiere am întrebat sursa dacă se observă invazia taximetriștilor cocalari în Bolt, pentru că de la noi, de pe bancheta din spate se observă. Menționez că el e din gașca veche, aia pentru care am scris primul articol. Și mi-a zis, citez, „se observă, se observă”.
Sper că am dat datele exacte și v-ați făcut o părere din punctul de vedere de la volan.