Eroare la karma de șofer-03.07

Eroare la karma de șofer-03.07

Eroare la karma de șofer-03.07

Io nu-s bun ca mecanic auto. Sunt paralel și echidistant cu meseria da’ am o mare calitate, am ureche muzicală. Normal, d-asta lucrez la Filarmonica Paul Constantinescu – Ploiești. O pietricică-n roată, o buburuză la odihnă pe la motor, o bucățică de atom împătrățilit pe la Geneva așezată pe injectoare și care scoate un sunețel cât de mic care nu face parte din zgomotele normale ale lui Sherman Dustărelu’, io-l aud și intru-n panică. Impropriu spus, nu vă gândiți că mă calific la bocitoarele profesioniste și-mi plâng de milă pe marginea drumului, nu, nu fac așa, da-n secunda doi sunt cu Sherman la service să le dau eroare și la oamenii ăia. Norocul meu e că am prieteni buni, înțelegători și mai ales toleranți. Mă știu de damblagiu chiar dacă-n aproape zece ani de Sherman am sărit ușor de suta de mii de km, adică n-am dormit numa-n mașină, și mai știu că Sherman e fratilii meu, e o extindere a mea și mă doare dacă-l doare. Așa că se face constatare, se scoate pietricica, se alungă buburuza și toată lumea-i fericită și fără eroare la căpuț. Apropo, pe la-nceput de septembrie-mi vine noul Sherman, motiv pentru care o să-l vând pe Sherman ăsta vechi. Io nu vreau că merge ceas elvețian da’ fosta mea prietenă, actuala nevastă-mi zice că dă dracii-n ideile mele dacă-i fac parc auto de Dustărele-n fața blocului. O să se-ntâmple pe la final de august pentru cei interesați, vorbim noi pe temă mai la final de vară.

Sherman n-a fost niciodată pretențios. Schimbat anual cele necesare, pus set de huse pe comandă de juri că-i capitonaju’ lui, schimbat bloc de lumini că cică asta-i boala mărcii, am mai schimbat amortizoarele că-s dus cu capu’ și aveam senzația că-mi lăcrimează unu’ din ele și mi-am pus nemțești de off road deși mecanicu-mi spunea că n-are nimic și-mi recomanda un psiholog. A, și mai e ceva. Orice piesulică de pe el, orice șurubel schimbat tre’ să fie de origine controlată, născută de mama Dacia și cu pedigree… sau ceva pe comandă la calitate superioară. Ăla e momentu’ când mecanicu’ mi-a zis să las psihologul și să trec direct la psihiatru. Să vă spui de ultima lună.

Gonind pe Autostrada Soarelui cu viteze super luminice cuprinse între 0 și 5km/h datorate lucrărilor mă-sii lor, la un moment dat fără nici o eroare-n bord cu beculeț aprins, Sherman se ambala singur. Adică stăteam pe loc și el se accelera de ziceai că urcă pe Everest. Moamăăăăă, panică! În mașină eram cu un prieten foarte liniștit care-mi spunea că mașina a lui nici de nouă n-a dat mers așa bine ca Sherman care mergea prost după standardele mele. Dus la service, constatat, rezolvat, o amețită de garnitură de pe la aer își dăduse demisia, făcut revizie anuală cu două luni mai devreme, dat caucioace jos și reechilibrate, sus pe stand și reglat unghi de fugă că-mi părea mie că trage ușor dreapta, tot pus la punct… și virgulă.

Și virgulă pentru că după toate operațiunile executate, într-o zi m-am dus la o cumpărătură, toate bune și frumoase, plec și clip, clip, un martor de eroare aprins în bord. O eroare ciudată, adică mergeam, nu se-ntâmpla nimic, eroarea-n bord pe care n-o mai văzusem până acu’. Scoate cartea lu’ Sherman și caută ce vrea să zică autoru’. Autoru’ zicea că-i groasă și că tre’ să mă duc la service neapărat, mort, copt. Intră pe net să vezi cei eroarea aia ciudată-n formă de viermișor cu pătrățel. Netu’ m-a băgat în ceață total. Eroarea putea să apară de la mai multe cauze, de la senzoru’ de presiune a caucioacelor și până la țăcănitu’ de la volan, de la Mercur retrograd și până la fiola de uraniu îmbunătățit de la motor. Mai pe scurt m-am pus pe căutări bou și am terminat vacă. Sun la service, mă vait și oftez în telefon, explic, trimit poze, rămâne să-l duc pe Sherman la raze.

Iar constatări, chestii, socoteli, hai să-l iei că-i gata. Sherman tot ceas elvețian. Și totuși… ce a avut, de ce-mi strică karma… Ei bine, toată tărășenia s-a produs fix în ziua când a-mplinit Sherman nouă anișori și io nu i-am făcut tort de vaselină și ulei 10W40 garnisit cu bujii, și nici nu i-am zis „la mulți ani căluțu’ meu drag!”. Și dacă n-are gură să mă facă mitocan, a dat o eroare că n-are update de soft. Așeeeeea, să mă scuture puțin.

Interesante au fost replicile prietenilor.

-Io nici nu bag cheia-n contact și am trei erori.

-Jan al meu dacă n-are eroare înseamnă că-i mort.

Îmi aduc aminte când aveam prima mașină la care s-a bulit catalizatoru’. Unu’ nou costa mai mult decât un rinichi și am mers pe metoda românească de a opera catalizatoru’. Normal că aveam o eroare în bord cu martor luminos pentru că nu mai aveam deloc catalizator. Și mă scotea din draci beculețu’ ăla aprins. M-am dus la mecanic să rezolv cumva.

-Măi omule, să anulez becu’  ăla tre’ să demontez bordu’ și poți să-ți faci seppuku că p-asta n-o fac. Da’ stai așeeeeea…

Și pleacă spre mașină. Moșmondește preț de câteva momente și gata, treaba-i rezolvată. Îmi pusese pe bord, exact în dreptu’ martorului aprins, o cutie de chibrituri și m-a dat afară din service Ce-i drept… nu mai vedeam martoru’ luminos.

Eroare la karma de șofer-03.07

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top